Det med å gire da du har sykkelen på hjulet er noe du bare må føle deg frem på. Man lærer det veldig fort. Så lenge man har litt peiling på holde sykkelen på hjulet så skal det gå greit. Nå kjørte jo jeg en 525 da og den er VELDIG god å ha på hjulet, er bare å gasse den opp på 1. eller 2. og bare putte på gir. Ingen problem å tømme kasse på hjulet med den sykkelen. Med en 125 må man nok være nøye med å treffe riktig i reisteret for å klare å holde den på hjulet lenge uten å måtte ligge å vippe og bruke bakbrems.
Jeg hadde lite erfaring med motard sykkel føre jeg kjøpte KTM. Har hatt Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125 og en Kawasaki ZX6R. Den eneste av de syklene som var noe å prøve å kjøre på hjulet med var Kawa`n, men KTM`n eller motarder generelt er noe for seg selv da man skal kjøre på ett hjul. Veldig lettkjørte og lekne sykler.
Det tok ikke lang tid føre jeg klarte å gire på hjulet med den sykkelen. Etter 200 kjørte mil så var det noen kilometer på ett hjul

Clutch bruker jeg nesten alltid, det er skjeldent jeg girer uten. Fordelen med å clutche da man er på hjulet er att man slipper å få problemer med å få inn ett nytt gir. Ulempen er jo att det kan ta litt lengre tid hvis man ikke har treningen på det.