crustyisme skrev:Stemmer det ikke at du har en lufte skrue der som clutch slangen går inn? Bare litt nærmere fram-drevet ditt? Viss det er likt som på en 450 EXC skal det være der. Så bare skrur du opp lokket på styret, der clutch vesken skal, så pumper du helt til vesken kommer opp denne lufte skruen, helt til du hører det ikke kommer luft bobler. Pass på så du ikke går tom i beholderen, da må hele prosessen gjøres om igjen. Og clutchen vil sannsynligvis ikke funke som den skal før lokket er på plass:)
trampe skrev:En metode som jeg synes er lettere, er å først tømme beholderen. Så trykke den nye veska inn i lufteskruen nederst med en sprøyte/sprutflaske. Er vanskelig å hindre at det kommer luft i systemet med den "vanlige" metoden.
Ikke så bra forklart detta, men mener det står forklart i manualen på EXC modellene i hvertfall.
trampe skrev:Huff da. Kan jo prøve og løsne lufteskruen og bare la det renne ut så mye som mulig, så pumpe gjennom litt ny clutchveske for og skylle vekk bremseveska.
trampe skrev:Noe må du jo skylle igjennom med uansett, så kan like greit bruke den oljen som skal være der til det vel?!
trampe skrev:Du kan jo sikkert gjøre det, men bør uansett kjøre igjennom en del veske for å være sikker på at all bremseveska er borte.
Cato skrev:Dumt spørsmål, Men skal man klare å trykke clutch hendel helt inn til håndtaket? Synes clutchn min virker litt rar, men nå har jeg ikke prøvd å kjørt sykkelen ordentlig enda da...

Ezs skrev:
genial til å lufte med, funker til clutch og
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... selufter1/
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest